Oprava netesniacej hlavy valca
Tesnenie sa pod hlavu u pionierov štandartne nedávalo. Môžme sa stretnúť aj s grafitovým tesnením, ktoré sa používalo u typu 555. Práve netesnosť hlavy valca je jedným z najväčších technických problémov Pioniera. Tesnenie sa dnes dá bežne kúpiť, je to vlastne krúžok z tenkého plechu, ktorý sa pri poriadnom dotiahnutí hlavy rozlisuje a utesní aj nerovnú plochu.
Postup opravy:
1. Na opravu potrebujeme brúsnu pastu jemnej alebo strednej hrubosti.
2. Valec dáme do zveráku, ale dávame pozor aby sme ho nepoškodili.
3. Na dosadaciu plochu hlavy dáme trochu pasty a kvapku oleja, priložíme na valec a točíme s ňou sem a tam približne v polohe kde má správne byť. Po asi 10 minutách dáme hlavu dole a handrou utrieme tesniacu plochu. Keď je dosadacia plocha po celom obvode rovnaká, čiže bez farebných fľakov a lesklých miest, tak máme hotovo. Na zafarbené miesta znovu nanesieme pastu s olejom a brúsime ďalej, dokiaľ nebude plocha všade rovnaká.
Pamätajte na to, že všetko treba robiť ručne ! Nakoniec všetko umyte v benzíne a osušte.